Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

14 Mayıs 2015 Perşembe

Dönüm Noktası - Kasie West





Kitap Adı: Dönüm Noktası
Yazar: Kasie West
Orjinal Adı: Pivot Point
Seri Bilgisi: Pivot Point #1
Sayfa Sayısı: 300
Basım Yılı: 2015
Çeviren: Güneş Becerik Demirel
Yayınevi: Hyperion Kitap


Trevor, dudaklarıma yapışıyor ve yalnızca cümlemi değil nefesimi de kesiyor. Yüzümü ellerinin arasına alıyor ve dudaklarını yavaşça benimkilerin üzerinde gezdiriyor. Vücudumdaki bütün sinir uçları elektriğe kapılmış gibi.

Sonra geri çekilip gözlerimdeki ifadeyi inceliyor. Beni tekrar kendine çekmeden önce, "Beni kaybetmedin," diyor. Tam onu bütün gün boyunca öpebileceğime karar verdiğim anda, "Addison?" diyor.
"Evet?"
"Ya bu, bir Araştırmaysa?" diye soruyor.
Kaskatı kesiliyorum. "Ne?"
"Bunu daha önce hiç düşündün mü? Ya şimdi içinde bulunduğumuz bu an, gerçek değilse? Ya sadece olasılık dâhilindeki bir hayali görüyorsan?"


Hemen ikinci kitabı istiyorum. Hemen! Hemen!. Allahım kitap çok güzeldi. Bayıldım mutlaka okuyun. Of ikinci kitap çıkana kadar nasıl bekleyeceğim ben.

Sizi fazla meraklandırmadan azıcık konudan bahsedeyim. Addie, özel güçleri olan insanların bulunduğu, dış dünyadan gizlenmiş bir yerleşkede yazşıyor. Kendisinin de bir yeteneği var ama bu daha çok kişisel bir yetenek diyebiliriz. Kendi hayatındaki yol ayrımlarında hangi yola gitmesinin onun için daha hayırlı olacağını analiz edebiliyor.

Yine böyle bir yol ayrımına geldiğinde arkadaşı Laila'nın da teşvikiyle iki alternatif geleceğinede bir göz atmaya karar veriyor. İlkinde yerleşkeden bir çocuk var Duke -baştan beri hiç hazetmedim- futbol takımında oyun kurucu, havalı, odak noktası bir genç. Diğerinde ise Trevor -başından beri favorim- var. O da futbolcu ama ciddi bir sakatlık geçirmiş ve artık oynayamıyor.

Derken olaylar burada coşmaya başlıyor işte tempo yükseliyor iki alternatif geleceğede göz atıyoruz ve başta bunu seçsin dediğim daha sonra hayır bunu seçsin şeklinde sık sık değişiyor. Olacak olayların gidişatları iki alternatifte de aynı noktalara bağlanıyor. Yazar öyle güzel bir kurgu oluşturmuş ki, anlamadığınızı sandığınız yerleri daha sonra tam anlamıyla kavrayabiliyorsunuz. Sonu tamamiyle tahmin edilemez bir kitap oldu benim için o yüzden daha da bir sevdim kitabı.

İki alternatif gelecekte bir şekilde birbiri içine geçmiş şekilde. Zaman kavramları çok kafa karıştırıcı olabiliyor bu yüzden bu tür senaryolara bayılıyorum. Aslında her alternatif yol da kendi içinde alternatif yollara ayrılır mantıken bakarsak. Yani bir alternatifin sonunu beğenmezsen onu değiştirebilmen gerekir. Beklediğin olay yine olabilir fakat sonuçları aynı ölçüde olmayabilir belki... Off! Aman kafam karıştı susuyorum. Neyse ki yazarımızın benim gibi uzatmayıp olayı iki alternatifte bırakmış.


Sonucu tabiki yazamayacağım dalgamı geçiyorsunuz hemen kitabı alıp okuyun bakayım pişman olmayacaksınız garanti.

Şimdi, biraz kötü yanlara gelecek olursak,
Yazı fontu bana küçük geldi biraz bu da göz yorucu oluyor. Kitapta -özellikte başlarda- çok yazı hatası var. İkinci baskı için iyi bir edit gerekiyor. İlk elli sayfada kitaba adapte olamadım. Çeviriden mi kaynaklıydı yoksa yazar harbiden oralarda saçmalamış mı bilmiyorum ama acayip sıkıldım. Elliden sonra kitap kendisini toparladı ve elimden bırakamadım.

Son olarakta kapak ne kadar harika değil mi yaa.. Bence orjinal kapaktan bile güzel olmuş. Bana böyle güzel kitaplarla gelin kardeşim hepsini okuyayım.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...