Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

15 Kasım 2014 Cumartesi

Hiçliğin Kıyısında - J. A. Redmerski




Kitap Adı: Hiçliğin Kıyısında
Yazar: J. A. Redmerski
Orjinal Adı: The Edge of Never
Seri Bilgisi: The Edge of Never #1
Sayfa Sayısı: 472
Basım Yılı: 2014
Çeviren: Süreyya Çalıkoğlu
Yayınevi: Ephesus Yayınları

Yirmi yaşındaki Camryn, alışılmışın dışında bir yaşam tarzı düşlemektedir. Fakat başına gelen trajediler bu yaşamı kendisinden zorla çekip alınca, ilk bulduğu otobüse atlayarak varış noktasını bilmediği bir yolculuğa çıkar. Çıktığı bu kendini yeniden keşfetme yolculuğunda, kendisi gibi nereye gideceğini bilmeyen, Andrew Parrish adında biriyle tanışır. Fakat Andrewun da bazı karanlık sırları vardır… Andrew yolculukları esnasında Camryne kimseye bağlı kalmadan, içinden geldiği gibi yaşama, en derin ve kuytu arzularına teslim olma sanatını öğretir. Ancak Andrew'un ondan gizlediği sır yolun sonunda kendisini beklemektedir. Bu sır ikiliyi bir araya getirebilecek midir, yoksa onları sonsuza dek birbirlerinden ayrılmaya mı mahkûm edecektir?


Uzun zamandır okumayı istediğim bir kitaptı özellikle kapağından çok etkilenmiştim. Başlarda konu çok basit geldi gözüme ama sayfalar bir bir ilerlemeye başlayınca aslında o kadar da basit olmadığını anladım.

Camryn, 20 yaşında hayatının anlamını arayan geç bir kız. Öyle ki yaşadığı yer yaptığı işler arkadaşlıklar onu hiç bir şekilde tatmin etmiyor. Bunu biraz kapris ya da şımarıklık olarak algılıyabilirsiniz ama inanın öyle değil. Herkes hayatının bir döneminde böyle bir boşluğa düşmüştür mutlaka. Aile hayatınız ister kötü olsun ister iyi bir yerde o boşluğa mutlaka düşersiniz. Misal ben aynı Cam, gibi hissettiğim çok oldu. Yaşadığım yer her ne kadar dünyanın hiçbir yerine değişmeyecek kadar çok sevsemde bazen beni boğduğu oluyor. Çalıştığım iş ne kadar rahat olsamda yapmayı istediğim şeyin bu olduğundan emin değilim. Hayatım hep bir arayış içinde geçti. Ne yaparsam tamam işte budur derim deyip düşündüm sürekli hala bulabilmiş değilim gerçi ama Cam sonunda o boşluğu dolduracak bir şey buldu.

Kolay olmadı tabi ama kolay olan hiç bir şey değerli olmaz hayatımızda zaten. Cam, içinden gelen sese kulak verip bir çanta ve bir kaç parça kıyafetle nereye gideceğini bilmeden yollara koyuluyor. Amaçsız ayakları onu nereye götürürse oraya gidiyor. Şans eseri karşısına Andrew çıkıyor. Benimde hayalimde olan bir şeydir bir çantayla dünyayı dolaşmak maceracı ruha sahip olanlar nasıl bir şey olduğunu anlarlar. Ben Cam kadar cesaretli değilim sanırım ee bir de cebinde para olması lazım o da bizde yok :D Bizde ki bu şansla yolda yanımıza Andrew değil hanzonun biri düşer kesin :D Neyse konudan saptım gene.

Andrew'un da içinde bir boşluk var o da Cam gibi arayış içinde ve ikisini de kader bir araya getiriyor. Çok ta güzel oluyor. Birlikte yollara çıkıyorlar. Yapmak isteyip yapamadıkları, cesaret edemedikleri şeyleri yapma fırsatları oluyor. O kadar akıcı bir dille yazılmış ki nasıl bittiğini anlamadım. Hemen bitmesin diye ara verip durdum sürekli.

Konu itibariyle sizi boğmayacak bir yapıya sahip kitap. Çok kafa karıştırıcı olaylar, entrikalar, aldatmalar, kıskançlıklar, mızmızlıklar yok bu kitapta. Okurken çok doğal geliyor size tabi çeviriye de laf yok tek bir hata bile görmedim desem yeridir.

Yalnız son bölümde eğer o malum olayı -okuyanlar neyden bahsettiğimi biliyor- yapmış olsaydı yazarı gidip alnının ortasından vurmayı düşünüyordum. Resmen çileden çıakrdı beni o iki paragrafla. Ödüm koptu "NAYIRRR! NOLAMAZZZ!" diye bağırıp durdum yüreğim ağzıma geldi yeminlen. Neyse toparlamış gacı yırttı yani. Okumayı düşünürseniz son bölümde ciddi küfür edeceğinizi tahmin ediyorum. :D

Kısacası efendim aklınızda tereddüt olmadan okuyabileceğiniz güzel bir kitap. Ephesus Yayınlarına'da bu kitabı yayınlayarak benim gibi ingilizcesi kıt olanları mahrum bırakmadıkları için teşekkürü borç bilirim ;)

Playlist


The Edge of Never by Yorum Ustasi on Grooveshark
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...