Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

3 Kasım 2014 Pazartesi

Erken Rüya Zamanlar - Fatma Erdek




Kitap Adı: Erken Rüya Zamanlar
Yazar: Fatma Erdek
Seri Bilgisi: Seri Değil
Sayfa Sayısı: 448
Basım Yılı: 2014
Yayınevi: Ephesus Yayınları


Yarım kalan aşklar, tamamlanmamış cümleler gibidir. Bir hıçkırığa düğümlenmiş itiraflar, bastırılmak zorunda kalınan hevesler, gönderilmemiş, hatta kaleme dahi alınmamış, yürekten yüreğe yazılan mektuplar, saklanmış duygular, beklenmedik bir veda, zor anlar, zor yıllar…

Ayrılık…
Oysa, söylenecek ve yaşanacak ne çok şey vardı daha. Aradan geçen yıllar, onların aşklarını güçlendirmekten başka bir işe yaramamıştı. Birbirini kıyamete kadar sevmek için yaratılmış olan Eser ve Nehir için de, cümle tamamlanmamıştı henüz.

Sağ elimle kalbimin üzerine dokundum. Sanki gerçekten de var olan bir yaraya değiyordum. Yavaşça, usulca, aşkla… Ah, kalbim! Bedenimin en iflah olmaz, en söz dinlemez, en laf anlamaz yeriydi. Başkasına dilsizdi, kördü, sağırdı. Sadece Eser oturmuştu oraya ve bir dağ kadar yüksek, bir dağ kadar ağırdı.

Sen hep oradaydın Nehir. Gittim sandığında bile ben seni bırakmadım. Yumdum avuçlarımı, sakladım sıcaklığını… Kader bu, biliyorum. Bu, elinde değil insanın. Sevdaların her biri birbirinden farklı. İçerikleri, derinlikleri, hissetme şiddetiyle doğru orantılı. Benimki bir depremdi, bir iç sarsıntısı. Bir vurgun, bir kalp yarılması. Seni gördüğüm gün başladı. Her yaşımda, her yılımda azalır sandım, umdum ama olmadı.

 
Bu nasıl duygu yüklü bir kitaptır arkadaş. Bu nasıl bir kalemdir bu nasıl bir yürektir. Yazarımız Farma Erdek'e tebriklerimi sunuyorum yüreğine, kalemine sağlık.
 
Kitabımızın kahramanları Nehir ve Eser. Kitabı bölüm bölüm ikisinin yüreğinden okuyoruz. İkisi de köpekler gibi aşık birbirlerine. İkisi de kaderin kahpe oyunlarının kurbanı olmuş. İkisi de aşlarının bu uzun yolculuğunda sol yanlarından derin yaralar almış. Ama öyle bir aşktır ki bu her zorlukta, her yenilgide, her düşüşte yeniden ayağa kalkmış. Yeniden tomurcuk vermiş, yeniden filizlenmiş ve sonra ilk zamankinden daha da büyük bir hale gelmiş.
 
 Öyle bir aşk ki bu ihanete, zamana direnmiş. Öyle bir aşk ki bu küllerinden yeniden alevlenmiş.
Nehir ve Eser, kader onları bir araya getirmiş ve yine kahpe kader onları ayırmış. Yıllar geçmiş üzerinden bu aşkın. Küçülecek, solacak, unutulacak derken büyümüş büyümüş te yüreklerden taşmış. Onları ayıran kader bu aşkın yüceliğine dayanamamış, tekrar bir araya gelmelerini sağlamış.
 
Eser, Nehir'in babasının yanında işe başlar. Çiçeği burnunda bir muhabir adayıdır. Staj günlerinde aşık olurlar birbirlerine. Söz verirler, sözlenirler. Daima, her zaman sonsuza dek derler. Fakat kader tam bu zamanlarda ağlarını örmeye başlar. Eser, Nehir'e daha iyi bir gelecek verebilmek için çok çalışması gerektiğini düşünmektedir. Bunun için de karşısına çıkan tüm fırsatları değerlendirir. Kariyerinde yükselmesini sağlayacak olan iş aynı zamanda hayatının aşkını kaybetmesine de neden olacaktır.
 
Aradan günler, aylar, yıllar geçer. Kader yine yollarını kesiştirir. Bu sefer ikisi de farklıdır artık. O küçük aşıklar değillerdir. Kendileriyle birlikte aşklarıda büyümüştür yıllar içinde. İkisi de yalnızlarında büyüttükleri aşkı birbirlerinden saklarlar.
 
Cesaret edemezler, ya unutmuşsa diye. Bilmezler ki yanarlar ikisi de.
 
Fatma Erdek, benim şair yanımı ortaya çıkardı valla. Çok güzel dillendirmiş karakterlerin duygularını. Özellikle Nehir, öyle bir anlatmış ki yüreğindeki sızıyı bazı yerlerde gözlerim doldu. Aynı acıyı bende yaşasaydım inanın aynı kelimeler dükülürdü benimde yüreğimden.
 
Çok şiirsel bir kitap zaman zaman bu duygusallık beni boğmadı desem yalan olur ama o kavuşma anı varya o kavuşma anı işte onu görebilmek için büyük bir sabırla okudum. Güzel bir sondu baştaki o yoğun duygusallık hafif şakalaşmalarla son buldu.
 
İlk defa Fatma Erdek okuyorum ve bu kitapla başlamış olmak daha bir anlamlı oldu benim için. Kitabı beğendim. Betimlemeler, tabirler, ifadeler kitabı kesinlikle edebi bir eser haline sokmuş. Son zamanlarda okuduğum kitapların aslında hiç bir edebi değeri olmadığını da kavrama mı sağlamış oldu.
 
Son dönemlerde ortaya çıkan sadece cinsellik üzerine kurulu o aşk kitaplarının yanında böyle güzel bir aşkı okumak şahaneydi doğrusu.
 
Ayrılıklara fırsat vermeden böyle güzel aşklar yaşamanız dileğiyle...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...