Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

1 Temmuz 2014 Salı

Kan Şarkısı - Anthony Ryan



Kitap Adı: Kan Şarkısı
Yazar: Anthony Ryan
Orjinal Adı: Blood Song
Seri Bilgisi: Kuzgunun Gölgesi (Raven's Shadow) #1
Sayfa Sayısı: 664
Basım Yılı: 2014
Çeviren: Barış Tanyeri
Yayınevi: İthaki Yayınları


Amazon'a göre Bilimkurgu & Fantazi türünde 2013'ün en iyi kitabı

"Pek çok adı vardı. Daha otuz yaşına gelmemiş olmasına rağmen, tarih ona bol unvan ihsan edilmesini layık görmüştü: Onu bize eziyet etsin diye gönderen deli kralın karşısında Diyar'ın Kılıcı, savaşlar boyunca onu izleyen adamların yanında Genç Atmaca, Cumbraelli düşmanlarına karşı Karanlıkkılıç ve sonradan öğrendiğime göre Büyük Kuzey Ormanı'nda yaşayan esrarengiz kabileler arasında da Beral Shak ur adıyla anılırdı, yani; Kuzgun Gölgesi.

Ama benim insanlarım onu tek bir isimle tanırdı ve onu iskeleye getirdiklerinde aklımda dönüp duran da bu isimdi: Umut Katili. Yakında öleceksin ve ben de bunu göreceğim. Umut Katili."Vaelin Al Sorna, annesinin ölümünün yarattığı üzüntüyü henüz üzerinden atamamışken, kendisini İtikad'ın koruyucusu Altıncı Nişan'ın kapısında, Kral'ın Savaş Lordu olan babası tarafından terk edilmiş olarak bulur. Nişan'a adım attıktan sonra ise artık hayatı eskisi gibi olmayacaktır. Bu inanç koruyucusu savaş okulunda ölümcül sınavlarla boğuşurken, dövüşmenin yanı sıra kardeşliği, sadakati, karanlığı, ihaneti ve hayatta kalmayı öğrenir. Diyardaki kardeşleri ise onun tek ailesidir. On yaşında o kapıdan adım atan çocuk, genç bir adam olduğunda, Diyar'ının en tanınmış figürlerinden biri haline gelmiştir. Krallarla pazarlık yapar, ordular yönetir ve Diyar'ın kâbuslarından Karanlık'la başa çıkmaya çalışır. Artık sadece Diyar'ının değil, tüm dünyanın kaderi onun ellerindedir. Her şeyden öte, Vaelin'in zorlu hayatında böylesine yükselmesini sağlayan gizli ve karanlık bir gücü vardır: Kan Şarkısı.

Bu kitap bir harika dostum!

Cidden ya süper ötesi bir kitaptı. İthaki Yayınları'na çok teşekkür ediyorum beni bu kitaptan mahrum bırakmadıkları için. Yorumumu daha erken yazacaktım fakat ufak bir rahatsızlık geçirinde planlarım aksadı. Kitap müthiş, karakterler müthiş, kurgu müthiş daha ne olsun sayın okurlar. Çeviri güzeldi yalnız yer yer harf hatalarıyla karşılaştım özellikle demir ustasının adı Jensin mi yoksa Jestin mi bir türlü karar verememişler bu yüzden bende Jestin deyip geçtim. Onun dışında pek bir olumsuzluk yoktu.

Kitabın tuğla gibi olması başta korkutmuştu beni ama sizi de benim gibi yanıltmasın o kadar akıcı bir dili varki elinizden bırakamıyorsunuz. Okuduğum epik fantastik türleri arasında en iyilerinden biriydi bu kitap. Kolay kolay aklımdan çıkmayacak bu hikaye. Kitabı okurken sürekli film izliyormuşum hissine kapıldım. Kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ediyorum. Hele ki bu türü sevenler mutlaka okumanız lazım ;)

Konuya gelirsek;

Vaelin Al Sorna, daha küçücük yaşta babası tarafından altıncı nişana veriliyor. Altıncı nişan kendini itikada adamış bit topluluk. Diyar altı nişandan oluşuyor bunların içinde şifacılar, bilginler vb. gruplar mevcut. En sıkı eğitim gören altıncı nişan çünkü onların kaderi savaşçı olmak. Diyarı ve itikadı kanlarının son damlasına kadar korumak. Vaelin kısa zamanda grubundakilerden bazı konularda daha iyi olduğunu kanıtlamaya başladı. Gruptaki diğer karakterleride seveceksiniz birbirlerine bağlılıkları sizi imrendirecek seviyede. Öyle kan ve savaşın yanında kupkuru bir kitap değil duygusal ögelerde barındırması sizi kendisine bağlıyor. Bunların yanında çokta eğlenceli bir kitaptı kahkaha attığım yerler dahi oldu.

Kitabı ilk önce Kraliyet Tarihçisinin kaleminden okuyoruz. Vaelin ona gerçek hikayesini anlatıyor. İki sayfa sonra olayları Vaelin'in ağzından dinlemeye başlıyoruz. Çok detay verilerek anlatılmış bir kitap zira o kadar detay verilmese sırları çözmek ve olayları kavramak zor olurdu. Vaelin, güçlenmeye adından söz ettirmeye başlayınca ona saygı duyanların yanında bir çokta düşman ediniyor. Kabullenemediği bir durum karşısında Kral ile anlaşma yapmak durumunda kalıyor ama entrikacı pislik onu hiç istemediği bir kadere doğru sürüklüyor. Kısa zamanda Altıncı Nişan'ın Kardeşi, Diyarın Kılıcı ünvanlarından sonra Umut Katili diye anılmaya başlıyor.

Kitabın büyüsü bozulmasın diye daha fazla detaya girmek istemiyorum aslında ama bir yandan da herşeyi anlatmak istiyorum. Neyse ben fazla derinlere girmeden yorumu burada bırakayım siz merak edenlerde mutlaka kitabı alıp okuyun.

Edit: Bu arada eklemeyi unutmuşum devam kitabını merakla bekliyorum umarım İthaki bizi fazla bekletmez ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...