Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

2 Haziran 2014 Pazartesi

Assassin's Creed: Rönesans - Oliver Bowden




Kitap Adı: Assassin's Creed: Rönesans - Suikastçının İnancı
Yazar:
Oliver Bowden
Orjinal Adı:
Assassin's Creed: Renaissance
Seri Bilgisi:
Assassin Creed #1
Sayfa Sayısı:
479
Basım Yılı:
2014
Çeviren:
Erhan Gülşen & Ufuk Yılmaz
Yayınevi:
Epsilon Yayınevi


İtalya'nın soylu ailelerinin ihanetine uğrayan genç bir adam destansı bir intikam yolculuğuna çıktı.

Yozlaşmanın kökünü kazımak ve ailesinin onurunu temizlemek için Assasin sanatını öğrenecekti.

Yolculuğu boyunca Ezio, Leonardo da Vinci ve Niccolò Machiavelli gibi büyük zihinlerin bilgeliğinden yararlanacaktı - çünkü hayatta kalması, yaşamına rehberlik edecek becerileri edinmesine bağlıydı.

Dostları için, değişimin itici gücü olarak özgürlük ve adalet uğruna savaşacak; düşmanları içinse kendini İtalyan halkını sömüren diktatörleri yok etmeye adamış
bir tehdit olacaktı.

Güç, intikam ve komplonun destansı hikâyesi başlıyor.

Çok güzel bir kitapla karşınızdayım aarkadaşlar. Sevgili Epsilon Yayınevi incelemem için bana Assassin Creed'i gönderdi. Çok merak ettiğim bir kitaptı. Oyunlarını duymuştum ama hiç oynamadığımı itiraf etmeliyim. Kitabı okuduktan sonra merak etmedim değil belki bir ara oynarım.

Yazarımız Oliver Bowden kitabımızı oyundan uyarlamış. Oyunun fanlarının okuyunca daha büyük keyif alacaklarını düşünüyorum. Ben oynamadığım halde bayıldım kitaba.

O kadar akıcı bir dille yazılmış ki kitap inanın nasıl bitti anlamadım. Tabi bu akıcılıkta çevirmenlerinde büyük katkılarının olduğu ortada. Keşke daha uzun olsaydı demedim değil.

Tek sıkıntılı tarafı kullanılan bazı İtalyanca kelimelerin dipnot olarak değilde en sonda sözlük şeklinde yayınlanmış olmasıydı. Okurken arkaya bak sonra dön tekrar kaldığın yerden devam et uğraştırıcı oluyor ve konudan az da olsa kopuyorsunuz bu yüzden ben arkaya hiç bakmadan okudum. Dediğim gibi dipnot şeklinde olsaymış daha bir güzel olurmuş.

Bunların haricinde bir kaç ufak yazım hatası dışında mükemmeldi kitap. Bu kadar güzel olacağını tahmin etmemiştim.

Özellikle tarihi dönemlerde geçen aksiyon, macera, savaş filmlerini ya da hikayelerini sevenlerin okumasını kesinlikle tavsiye ederim.

Konusuna gelirsek; Ezio Auditore'nin ailesi çok yakın müttefikleri tarafından ihanete uğruyorlar. Ailesinin gözlerinin önünde infaz edilmesi Ezio'yu intikam ateşine düşürüyor. 
"Aileme ihanet edenlerden intikamımı alacağım. Ben Ezio Auditore da Frienze. Ben bir Assasin'im..."
Babasının ölümünden sonra bir sürü sırlar açığa çıkıyor. Açığa çıkan sırlar başka sırlarıda beraberinde getiriyor. Derken bir anda kendini Assassin Tarikatının içinde, Tapınakçılarla savaşırken buluyor.

Floransa, Venedik ve Milano'da bir sürü maceraya atılırken çok güçlü müttefikler ediniyor. Her müttefikinden yeni yeni şeyler öğrenerek becerilerini geliştiriyor, en çok korkulan ve imrenilen suikastçı haline geliyor. Öyle bir zaman oluyor ki insanlar onu kurtarıcıları olarak görüyor.

Kitap hakkın daha çok konuşmak istiyorum hatta fazla detay vermek istiyorum ama spoiler verdim diye topa tutarsınız sonra beni :p

Kitapta sık sık Leonardo Da Vinci'yi de okuyoruz. Ezio'ya çok güzel yardımlarda bulunuyor kendisi. Da Vinci's Demons dizisini izlediyseniz kitaptaki bazı karakterler size tanıdık gelecektir. Ayrıca dizideki Floransa, kitaptakini de gözünüzde canlandırmaya yardımcı olur. İzlemediyseniz ona da bir bakın derim ;)

Bu arada bilmeyenler için söyleyeyim hemen 2015'te filmi çıkacak büyük ihtimal IMDb'de kaydı var fakat daha cast oluşturulmamış bakalım ilerleyen zamanlarda göreceğiz.

Epsilon Yayınevi'ne bir kere daha teşekkür ediyorum bana bu güzel kitabı  yolladıkları için. Serini diğer kitapları için umarım bizi fazla bekletmezler ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...