Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

15 Ekim 2013 Salı

Umutsuz - Colleen Hoover


Kitap Adı: Umutsuz
Yazar: Colleen Hoover
Orjinal Adı: Hopeless
Seri Bilgisi: Hopeless #1
Sayfa Sayısı: 429
Basım Yılı: Ekim 2013
Çeviren: Kübra Tekneci
Yayınevi: Epsilon Yayınları

Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.

Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir.

Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.

Beklediğim gibi bir kitap çıkmadı ama bu sizi yanıltmasın kitap gerçekten çok güzel. Ben daha çok ergen tarzı bir aşk üzerine kurulu, kızın nazlanacağı, çocuğun onu aşağılayacağı ya da bildiğimiz tipik olayların yaşanacağı bir hikaye olduğunu düşünmüştüm. Erkek karakter, kızı yaptığı çapkınlıklarıyla gücendirecek sonra da kızın peşinden koşacaktı. Belki sıkılacaktım, belki kız süründürecekti çocuğu bu da benim çok hoşuma gidecekti. Ama hiçte öyle şeyler olmadı. İyiki de olmadı yoksa bende böyle derin izler asla bırakamazdı.

Derin izler dedim gerçekten öyle sizi derinden etkileyecek bir hikaye. Kalbinizi burkacak kadar acıklı, bir şeyleri kırdırıp döktürecek kadar sinir bozucu. Benim bir huyum var sizde öylemisiniz bilmem ben aslında kitabı okumuyorum onu yaşıyorum. Kitaptaki ana karakter ben oluveriyorum, kitaba başladığım anda o ne hissederse bende onu hissediyorum. Hatta bazen bana ters gelecek şeyler yaptığında sinirleniyorum ona salak öyle yapılırmı diye. Bu kitapta da her şeyi hissettim ve çok kötü bir histi. Yaşanan büyük olayları, büyük sırları anlatmayacağım size. Bunu okumaya karar verirseniz siz yaşayıp göreceksiniz.

Sky, evlat edinilmiş. Üvey annesinin teknoloji alerjisi var evlerinde televizyon, bilgisayar, cep telefonu hatta normal telefon bile yok. Sky evde eğitim görüyor. En yakın arkadaşı Six, onu kandırarak devlet okuluna gitmeye ikna ediyor ama asıl ikna edilmesi gereken annesi. Bir şekilde onunda aklına giriyorlar ve okul hayatı başlamış oluyor.

Lise son sınıfa gidecek olan Sky, arkadaşı Six'in değişim programıyla İtalya'ya gideceğini öğrenince içten içe yıkılıyor ama onun mutlu olmasıda hoşuna gidiyor. Arkadaşlıkları çok güzel birbirlerinden ayrılmayan/ayrılmayacak cinste bir dostlukları var. Yazar güzel bir dostluk oluşturmuş. Birbirlerinin odalarına pencerelerden girip çıkıyorlar kapı kullanmak gibi bir adetleri yok.

Okul günü gelip çatıyor Sky'ın en büyük korkusu okulda karşılaşağı kötü tavırlar. Gerçi pek salladığı söylenemez ama içten içe öyle biri olmadığını biliyor. Adı çıkmış bir kere, sürekli dolabında fahişe vb. yazıların yazıldığı notlar buluyor ama hiç umursamıyor. Ona böyle demelerinin sebebi aslında erkeklerle oynaşmayı sevmesinden kaynaklanıyor. Ama yine yanılgıya düşmeyin oynaşma dediysek öpüşmeden ileri geçtiği yok. Çünkü erkeklerle öpüşmek ona bir şey hissettirmiyor. Kendinde bir problem olduğunu tutkuyu hiç tadamayacağını düşündüğü sırada markete gittiği bir gün, kasiyer kızın arkasında duran çocukla ağzı sulanarak konuşması nedeniyle merakına yenik düşüp çocuğu incelemeye başlıyor. Ta taaa, bizim Holder acayip seksi bir şey ve kızımız sonunda bir şeyler hissediyor.

Aynı zamanda koykuyorda, bu çocukta tuhaf bir şeyler var ne olduğunu çözemiyor. Holder'da onu farkediyor ve peşine takılıyor. O takılış o takılış, kızın etrafında sürekli bir öyle bir böyle kıza dengesizce gelen hareketler sergiliyor. Holder'ında hakkında dedikodular var ama arka kapak yazısında olduğu gibi çokta çapkınlığını görmedim açıkçası.

Bir öyle bir böyle derken aralarında kuvvetli bir bağ oluşuyor. Birbirlerini sürekli güldürüyorlar. İyi vakit geçiriyorlar ta ki Sky, geçmişten gelen anıların korkunç pençelerine takılana kadar.

Hayatı, benliği, kişiliği, güveni her şeyi bir anda dağılıveriyor. Bölük pörçük hatırladığı anılar ona geçmişinde çok kötü bir şeylerin olduğunun sinyalini veriyor. Yaşağıdı bazı şeyler anılarını tetikliyor. Daha çok anı daha çok acıyı beraberinde getiriyor.

Ne olduğunu sormayın anlatamam size ama çok etkilendiğimi, içimin sızladığını, çok küfür ettiğimi, gözlerimin dolduğunu söyleyebilirim. Ön gürülür bir olaydı benim için aslında ama hep nolur umduğum gibi çıkmasın diye yalvarıp durdum ama malesef. Sonu kötü biten bir hikaye değil bilakis her şeyin yoluna girdiğini görüyoruz ama yaşanan şeyler yenilir yutulur cinsten değil. Kaldıki yazar, karakterleri öyle akıllıca birbirlerine bağlamış ki son sayfalara doğru okuduğum bir yerde ohaaa diye bağırdığımı hatırlıyorum. Şok oldum resmen annem bile dönüp ne oldu ne yazıyor diye sordu. Anlattım tabi kadının ağzı benim gibi açık kaldı =D

Sky ve Holder'ın aşkı çok güzeldi. Ben böyle aşkları seviyorum ya bir bağları var çok derin bir bağ ve aynı kaderi paylaşıyorlar kısmende olsa. Velhasıl okuyun bu kitabı pişman olmasınız.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...