Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

1 Temmuz 2013 Pazartesi

V For Vendetta (2005)








Yapımı : 2005 - ABD, Almanya, İngiltere
Tür : Aksiyon, Fantastik, Gerilim
Süre: 132 Dak.
Yönetmen : James Mc Teigue
Oyuncular : Hugo Weaving , Natalie Portman, Stephen Rea, John Hurt, Stephen Fry
Senaryo : Andy Wachowski , Lana Wachowski
Yapımcı : Andy Wachowski , Lana Wachowski

Özeti


V olarak bilinen maskeli bir adam, geleceğin totaliter rejimle yönetilen İngiltere'sinde korkuyla sindirilmiş halkına egemenliği geri verebilmek için şiddete başvuran biridir. V İngiltere halkını, kendisiyle Guy Fawkes günü olan 5 Kasım’da Parlamento’nun çevresinde buluşmaya davet eder.

Yorum

Çok çok çok güzel bir film. Kelimeler kifayetsiz kalıyor. Son günlerdeki direnişler beraber tekrar izleme isteği doğdu içimde açtım izledim. Hala izlemediyseniz bir an önce izlemenizi tavsiye ederim. Şahane bir yapım şahane oyunculuklar. Şahane sözler.

Baskıcı rejime karşı başkaldırışı anlatan bu filmde büyük bir duygu yoğunluğu hakimdi tüylerim diken diken izledim çok duygulandım. Çok büyük anlam ifade ediyor bu film benim için. Natalie Portman'ın oyunculuğu, canlandırdığı karakterin, yüzünü hiç görmediği göremeyeceği bir adamı sevmesi... diyorum ya kelimeler kifayetsiz kalıyor.

Alıntılar


Siyasiler gerçeği örtmek, sanatçılar ise gerçeği göstermek için yalan söylerler.
Uzunca süre maske takarsan altındaki kişiliği de unutursun.
Kimse geçmişinden kaçamaz.
    Bu maskenin altında bir yüz var, ancak benim değil.
    Ne altındaki kaslardan daha ‘ben’dir o yüz…
    Ne de altındaki kemiklerden.
    Bu maskenin altında etten daha fazlası var.
    Bu maskenin altında bir fikir var!
    Ve fikirler kurşun geçirmez. ” (V)
    Evey Hammond : Şimdi beni öldüreceksin değil mi?
    V : Seni 10 dakika önce öldürdüm, sen uyurken.
     Bu gece size en ciddi yeminimi ediyorum.
    Adalet hızlı olacak, dürüst olacak
    ..ve merhametsiz... (V) 
    Toplumlar, kendi devletlerinden korkmamalı.
    Devletler, kendi toplumlarından korkmalı.
    Bina nasıl bir sembolse, onu yıkma eylemi de bir semboldür.
    Sembollere anlam kazandıran insanlardır.
    Tek başlarına semboller anlamsızdır ama yeteri kadar insanla bir binayı havaya uçurmak dünyayı değiştirebilir.(V)
   Şiddet iyi amaçlar için kullanılabilir. (V)
    Fikirlerin gücüne bizzat şahit oldum.
    Fikirler adına öldürülen ve fikirleri savunurken ölen insanları gördüm.
    Yalnız, bir fikri öpemez, ona dokunamaz veya onu tutamazsınız.
    Fikirler kan ağlamaz, acıyı hissetmezler.
    Sevmezler…(V)
Hatırla, 5 kasım’ı hatırla. Barut ihanetini ve komplosunu… Zaten aklım almaz barut ihanetinin neden unutulacağını. Ama ya adam? Biliyorum, adı Guy Fawkes idi… Bu ülkeye neyin unutulduğunu anımsatmak için. 400 yıldan fazla bir süre önce, bu vatansever, Kasım’ın 5′ini ebediyen hafızamıza kazımayı diledi. Hayali, eşitlik, adalet ve özgürlüğün kelimelerden öte olduğunu dünyaya anımsatmaktı. Kelimeler görece kavramlardır. Eğer bir şey görmüyorsanız.. (V)
Dans edemediğim devrim, devrim değildir.(V)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...