Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

10 Temmuz 2013 Çarşamba

Senden Önce Ben - Jojo Moyes


Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Loudan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lounun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

Dikkat bu kitap aşırı duygu yüklüdür!!!!.....

Çok sevdiğim bir ablam hediye etti kitabı. Zaten oyumayı çok istiyordum. Ama okurken dağıldım resmen. Yok böyle bir hikaye. Sonunda hele salya sümük ağlıyordum. Şu an yorumumu yazarken bile boğazımda bir yumru var =((

Gerçekten insanı etkisi altına alan bir kitap. Bazı yerlerinde gülümsetip, bazı yerlerindeyse salya sümük ağlatıyor. Yazar çok şahane bir hikaye kurgulamış ama benide perişan etti okurken.  Hani tanıtım yazısında diyor ya;

"Sakın Son Bölümleri Otobüste Giderken Okumayın. Ağlamamak için kendinizi tutmaya çalışırken bir enkaza dönüşebilirsiniz." -Tracy Williams

gerçekten kapatın kendinizi odanıza sonunu öyle okuyun.

Kitap sizi daha ilk sayfasında sarıp sarmalıyor. Kendinizi unutuyorsunuz okurken öyle ki 480 sayfa kitabı bir günde bitirdim. Uzunca bir süre de aklımdan çıkmayacak sanırım "Senden Önce Ben". Çok derinden etkiledi. Kendimi sürekli karakterlerin yerine koydum. Yaşanan şeyler hiç kolay değildi. 

Konudan bahsedeyim ama fazla değinmeyeceğim mutlaka ama mutlaka bu kitabı okuyun. Bu kadar ısrarlı hiç bir kitabı okuyun dememiştim ama bunu kesinlikle okuyun.

Will Traynor, başarılı bir iş adamıdır. Doğa sporlarını sever ve hareketli dolu dolu bir yaşama sahiptir. Lakin talihsiz bir kaza sonrası omurilik zedelenmesi geçirir ve felç tanısı konur. Bir kolunu hafif hareket ettirebilmek dışında tamamen felçlidir. Omuriliğin C5/6 bölümlerindeki zedelenmelerin hiç tedavisi yokmuş. 

Kazayı 2007'de geçirir bu dönemlerde intihar girişimlerinde bulunmuştur. Annesi iki sene sonra hem oğluna göz kulak olması hemde yaşama tekrar bağlanmasını sağlaması için bir bakıcı tutar. Bu kişide kitabın diğer karakteri Lou Clark'tır. 

Lou, fakir mahallede büyümüş az gelirli bir ailenin iki kızlarından biridir. Ekonomik krizin etkilediği olduğu dönemde işsiz kalan Lou, iş bulma kurumundan bu bakıcılık işini bulur ilk başlarda istemez, bakacağı kişinin yaşlı olduğunu düşünür ama mülakata gider. 

İşe alınır ama kötü Will, ona sürekli eziyet eder =) Zamanla bir birlerine alışırlar.... 

Will'in tıbbi bakımlarını yapan bir bakıcısı daha var. Kitabı genelde Lou'nun ağızından okuyoruz. Bir bölüm Will'in annesinin, bir bölüm babasının, bir bölüm tıbbi bakımını yapan Nathan'ın bir bölümde Lou'nun kız kardeşinin ağızından okuyoruz. Keşke kısacıkta olsa yazar Will'in ağızından da yazsaymış. 

Will'i çok sevdim. Hiç unutamayacağım. İlk defa bir karakter beni böyle derinden etkiledi.

Benden bu kadar gerisini anlatmıyorum lütfen kitabı okuyun.


"Bu kitabı okuyunca duygudan duyguya koşacağınız bir lunaparka girmiş gibi oluyorsunuz. Okurken dünyayı ve zamanı durdurmak isteyeceksiniz." 
Dooster


"Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir roman olacak. Moyes karizmatik, gerçekçi ve çarpıcı karakterler yaratmayı çok iyi biliyor." 
The Independent



"Sizi bu kadar içine çekecek başka bir kitap bulmanız çok zor. Yıllardır okuduğum en güzel kitap." 
Gill B. 



"Bu hikâyeyi kitap bittikten çok uzun bir süre sonra bile hatırlayacak, her daim yanınızda taşımak isteyeceksiniz." 
Romantic Book Lover


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...