Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

18 Mayıs 2013 Cumartesi

İnsan Sürümü: 0.4 - Mike Lancaster





Kyle Strakerın eski kasetlere okuduğu hikâye böyle başlıyor. Bu kasetlerin düzmece olduğunu düşünebilirsiniz. Ama ya değilse?

Ya içlerinde geçmiş dünyanın tarihi gizliyse?
İnandığınız ya da bildiğinizi sandığınız her şey koca bir yalandan ibaretse?
Peki ya siz? Her şeyin yalan olduğu bir dünyada, siz gerçek olabilir misiniz?

"Yoksa rüya içinde bir rüya mı hep gördüğümüz"

Edgar Allan Poe

 //////// UYARI ////////

Kitabımız bir uyarıyla başlıyor. Ama gizemi bozulmasın diye ne olduğunu yazmayacağım. Bilimkurgu türünün iyi örneklerinden biri olduğunu varsyabiliriz kitabımızın. Daha önce kapak tasarımının ilgimi çekmesiyle ingilizce okuma listeme aldığım bir kitaptı. Altın Kitaplar'da çıkacağını duyduğumda çok sevinmiştim hemen gidip aldım. Bugünde bir çırpıda okunup bitti. Zaten çok kalın bir kitap değil tam çerezlik tatta bir kitap.

İlk başlarda acaba ne çıkacak bu konudan bakalım diye merakla okumaya başladım. Anlatım dili beni o kadar içine çekti ki bir ara acaba bu olay gerçekten yaşandımı derken buldum kendimi =D

Kitabın bilimkurgu tarzında olduğunu söylemiştim. Aslında "Matrix" tarzında da düşünebilirsiniz. Bu kitap Kyle Straker adındaki bir gencin üç kasete (bildiğimiz eski müzik kasetleri) kaydetmiş olduğu olayın kağıda dökülmüş halidir. Kitap bölümlere ayrılmış Birinci Kaset - A yüzü, Birinci Kaset - B yüzü.... şeklinde. 

Konusuna gelirsek;

Kyle Straker'ın arkadaşı Danny, kasabalarında her yıl düzenlenen yetenek yarışmasına katılmak istiyor ve hiç görülmeyen bir gösteri yapmayı planlıyor.

Hipnoz!

Yarışma gününde sahnedeki yerini alan Danny, dört gönüllü istiyor Kyle bir anda elini havada kendisinide sahnede buluveriyor. Dört kişi tamamlanınca Danny hipnoza başlıyor. Kyle ve diğerleri transtan çıkıp uyandıklarında büyük bir çok yaşıyorlar. Danny ve onları izleyen tüm kasaba halkının bir anda yaptıkları eylemlerin ortasında donup kaldıklarını görüyorlar. 

İşte asıl mevzuda bundan sonra başlıyor. Yaşadıkları çelişkiler, neler olduğunu anlamaya çalışmaları, mantıklı yanıtlar bulmak için uğraşları ve sonucunda da hayatlarını kökten değiştirecek olan gerçekle yüzleşmelerini okuyoruz. Kitabı çok beğendim eğer "Matrix" tarzında bilim kurgulardan hoşlanıyorsanız kesinlikle beğeneceğinizi düşünüyorum.

Ve çok güzel bir alıntıyla yazımı sonlandırıyorum.
Siz şu anda rahat koltuğunuzda, kitap okuduğunuz sanrısını yaşayan kavanozdaki bir beyin olabilirsiniz.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...