Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

26 Nisan 2013 Cuma

Atlantis'in Yükselişi - Alyssa Day

Yüzyıllar önce dünyanın en gelişmiş toplumu olan Atlantise neler oldu?

Atlantisin prensi ve gelecekteki kralı Conlan, Deniz Tanrısı Poseidonun çalınan en önemli silahı Tridenti bulmakla görevlendirilir. Bu silah kötü amaçla kullanıldığı takdirde tüm kıtayı yok edebilecek kadar tehlikelidir.

Conlan, zorluklarla dolu bu mücadele sırasında kendini hiç beklenmedik bir durumun içinde bulur: bir ölümlüye beslediği yasak duygular ve arzular...

Karar anı gelmiştir: Conlan ruh eşi olduğuna inandığı ölümlünün mü yoksa büyük bir tehdit altında olan ve tüm umutlarını kendisine bağlayan Atlantis halkının mı yanında duracaktır?
Yasak aşk bu baskının üstesinden gelebilecek midir?


Atlantisliler'le tanışmaya hazır mısınız?

Kitabı çok beğendim. Okuduğum diğer serilerden benzerlikler bulmadım değil ama hiç rahatsızlık duymadım bu konuda.

Kitabımız "Poseidon Savaşçıları" serisinin ilk kitabı. Kitap kapağına bayıldım. Martı Yayınları'nı kitap kapakları konusunda tebrik etmek istiyorum orjinal kapak kullanmasalarda konuya uygun gayet güzel görseller hazırlıyorlar. Bence kitabın konusunun yanında kapağıda çok önemli.


Serinin ilk kitabı olan kitabımız yurtdışında ilk 2007 yılında yayınlanmış. Okumak için bayağı bir geç kalmışız, inşallah devamı konusunda bizi bekletmez Martı Yayınları.

Konusuna gelirsek, Atlantis'li savaşçımız Conlan, 7 yıl süren korkunç bir işkenceden sağ çıkmayı başarır. Kendisine işkence eden Anıbisa vampirlerin anasıdır. Yanlış duymadınız vampirler evet bu kitapta vampirler ve şekildeğiştiricilerde mevcut. Hatta Anita Blake serisindeki gibi kendilerini halka ifşa etmişler ama bunlar bizim bildiğimiz yakışıklı, seksi, kaslı felan değiller yani öle bir betimleme yapılmamış daha çok gözümüze öldürülmesi gereken varlıklar olarak gösterilmişler.

Atlantis'lilerin görevi ise insanları gecenin bu vahşi yaratıklarından korumak. Efendim Conlan -aynı zamanda Atlantis Prensi- ve kendilerine yediler denen adamları çok önemli bir görev için dünya yüzeyine çıkarlar ama Conlan biraz aceleci davranır ve onlardan önce yüzeye varır. Yüzeye vardığı gibi de bir hüzün dalgasıyla sersemler. Biri duygularını ona yansıtıyordur. Kaynağına ulaşınca üç vampirin kumsalda duran bir kadına saldırmak üzere olduklarını görür. Tabi kahramanımız dururmu hemen yardıma koşar. Sonra aralarında bir etkileşim oluyor falan ama neler oluyor anlamayacağım meraklanın =D

Az önce dünya yüzeyi dedim ya efsaneleri biliyorsunuzdur bir çoğunuz büyük ihtimalle "Kayıp Kıta Atlantis". Aslında dünyada bir kıta daha bulunduğunu ancak bunun büyük bir deprem sonucu sular altında kaldığını duymuşsunuzdur. Kitabımızda aslında Atlantis yok olmamış sadece insanlıktan gizlenmiş durumda. Conlan'ın görevi iste tahta çıkış töreni için gerekli olan Poseidon'un Trident'ini çalan kişileri bulup onu geri almak.

Conlan kalbi ve göevi arasında çıkışıp kalıyor ama üzülmeyin mutsuz sonlara yer yok kitabımızda. Kitabı beğenmemin diğer nedenide; erkek kahramanımızın hiç kasıntı olmaması, kibirli egosu tavana vuran öküzmü öküz, odunmu odun bir tip değil. Gayet şeker bir tip yazmış yazarımız. Güzel espiriler yapan komik ve burnu havada olmayan bir tipti çok tuttum kendisini =D. Bayan karakterde salak, mızmız, sümsük bir karakter değildi. Cesur, taviz vermeyen bir karakterdi. Taviz vermeyen derken yapmak istediği şeyi engelleyemeyeceğiniz ama başına buyruk bir karakterde değildi. Mantıklı davranabilen bir karakterdi. Fedakar ve şevkatli. Tuttum bunları ya devamını okumayı çok istiyorum. Serinin yurt dışında çıkmış 8 kitabı var ve ben hepsini merak ediyorum =D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...