Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

4 Kasım 2012 Pazar

Bazı Kızlar Isırır - Chloe Neill

Beni öldürdüler. Beni iyileştirdiler. Beni dönüştürdüler.

Doğru tabii, bir yüksek lisans öğrencisinin hayatı tam anlamıyla göz kamaştırıcı olamazdı ama sonuçta o benim hayatımdı işte. Ve Chicago vampirleri dünyaya varlıklarını açıklayana, ardından serseri bir vampir bana saldırana kadar gayet de iyi gidiyordu. Ama o serseri, kanımdan sadece bir yudum almıştı ki başka bir kan emici geldi ve onu korkutup kaçırdı. Ve bu yeni gelen, hayatımı kurtarmanın en iyi yolunun, beni yaşayan bir ölüye çevirmek olduğuna karar verdi.

Sonradan öğrendim ki, beni kurtaran kişi Cadogan Evindeki vampirlerin lideriymiş. Artık tez araştırmamı, Kenwoodda bulunan ve Ethan Sullivanın boyunduruğu altındaki vampirlerle dolu bir malikâneye nasıl ayak uydurulacağı üzerine yapıyordum. Tabii ki uzun boylu, yeşil gözlü, dört yüz yaşında bir vampir olarak yüzyılların kazandırdığı cazibeye de sahipti Sullivan ama ne yazık ki benim sadakatimi ve hizmetimi de bekliyordu. Gerçek buydu...

Fakat gelişmekte olan güçlerim (birdenbire bazı silahlara şaşırtıcı derecede yatkınlığım olduğunu öğrenmem), rahatsız edici bir güneş ışığı alerjisi ve Ethanın tutumu endişelerim arasında son sıradalardı. Biri hâlâ beni öldürmek istiyordu. Bu beni ısıran Serseri vampir mi yoksa rakip evlerden bir vampir miydi? Ya da meşale taşıyanlar vampir çetesinden biri miydi?

Chicagonun gece hayatına kabul edilmem bir savaşın belki de ilk kıvılcımı olacaktı. Ve birilerinin kanı dökülecekti.

Efendim Blog Turlarından gaza gelerek sonunda okuyabildim kitabı. Yoksa bana kalsa okuma listemin en alt sıralarındaydı. 

Kitabı beğendim mi? Eh işte, idare eder yani çok bayıldığımı söyleyemeyeceğim. Çok amatörce yazılmış bir kitap. Yazar olayın içine polisiye katmaya çalışmış ama becerememiş. Yani fazla birşey beklememek lazım kitaptan. Bu demek değilki kitap okunmaz. Bilakis çok akıcı bir dili vardı ve sıkmadı okurken beni. Amatörlüğünden dolayı ancak üç yıldız alabildi benden.

Kitabımız vampirleri konu alan bir kitap ama yazar sadece vampirlerle sınırlı kalmamış, bilumum fantastik yaratıklarıda konuya dahil etmiş. Bence çok gereksiz olmuş ama olmuş bir kere yapacak bir şey yok. Bu fantastik yaratıklarlada ilgilenen bir devlet birimi var ve ne yaptıklarını çözemedim açıkçası.

Ethan! Adamım benim eleğimden geçemedin yavrum. Sınıfta kaldın. Sarışın olmanla zaten baştan koca bir "Sıfır" almıştın ama o son olay yok mu, işte orda tamamen bittin. Merit'in gördüğü o iğrenç olaya tanıklık etmeseydim belki, belki birazcık sevebilirdim seni ama şimdi harbi harbi tiksiniyorum.

Tamam! Tamam bu Ethan'da kim dediğinizi duyuyorum.

Efendim, Merit Chicago'da bir üniversite öğrencisi. Bir gece kampüste dolanırken (ki o saatte neden orada olduğunun ucunu açık bırakmış yazar) bir vampirin saldırısına uğruyor. Tam ölmek üzereyken Usta bir vampir olan Ethan onu dönüştürüyor. Burdaki vampirler öyle bildiğimiz vampirler gibi değiller bayağı espiri kabiliyetleri var. Merit bir kaç gün sonra vampir olarak uyanıyor. Tabiki kabullenemiyor bu durumu. Yazar başlardaki kabullenememe durumlarını çok doğal anlatmış. Chicago'da üç tane vampir evi var. Cadogan, Naverre ve Grey evleri. Ethan'da Cadogan evinin lideri. Yeni dönüştürülen vampirleri kabul töreniyle evin üyesi yapıyorlar. Merit'te aynı aşamadan geçecek ama emir almaktan, sahiplenilmekten pek hoşlandığı söylenemez. Durum böyle oluncada Ethan'la aralarında bir sürtüşme başlıyor. Merit ve Ethan birbirlerinden etkileniyorlar ve aynı zamanda da kaçıyorlar. Bihassaa Ethan uzak duruyor. Bencede uzak dursun yoksa ağızını burnunu kırarım. Merit'imiz öyle basit bir vampir olmadı. Bayağı güçlü ve kısa zamanda da usta vampir olma ihtimali var. Bu arada cinayetler işleniyor ve ilk kurban Merit değil. Konu sacede Merit'lede ilgili değil çünkü birileri vampir evlerine suçu yıkmaya çalışıyor. Neden önemli bu olay çünkü vampirler varlıklarını insanlara açıklamışlar.


Merit'in bir ev arkadaşı var adı Mallory. Çok cici bir kız bana Morganville Vampirlerindeki Eve'i hatırlatıp durdu sürekli. Merit karakterinide sevdim. Biraz Anita, biraz Kedicik ve birazda Vampir Akademisinden Rose'u gördüm onda. Okuyunca ne demek istediğimi anlarsınız. Merit kabul töreninde, Ethan tarafından Koruyuculuk görevine getirildi. Ethan pek güvenmiyor kızımıza. Ama sonunda öyle birşey olduki oh canıma değsin Ethan layığını buldun, hatta biraz daha düşsende yerleri öpsen, burnun sürtse biraz daha dedim. Lanet herif. Çok gıcık oldum bu karaktere.

Eh meraklandınız biliyorum ama benden bu kadar, neler olduğunu öğrenmek istiyorsanız kitabı okuyun derim.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...