Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

1 Ekim 2012 Pazartesi

Uyumsuz - Veronica Roth

Beatrice Priorın Chicagosunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik.

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez.

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!


Ah o nasıl kitaptı öyle be. Açlık oyunlarına benzerliğiyle bahsedilen kitabımızı sonunda bitirdim ama keşke bitmeseydi yani doyamadım kitaba.

Öncelikle açlık oyunlarına benzerliklerinden bahsedeyim, Açlık oyunlarını bir çoğunuz okumuşsunuzdur orada bölge mıntıkalara ayrılmıştı. Uyumsuz'da ise bölge topluluklara ayrılmış Fedakarlık, Dürüstlük, Bilgelik, Cesurluk ve Dostluk. Diğer benzerlikte aynı tarzda yazılmış olması, yazarlar şimdiki zaman kullanarak yazmışlar kitabı "yaptım, ettim" yerine "yapıyorum, ediyorum" tarzında. Açlık oyunlarında itici gelmişti bu yazım tarzı ama bu kitapta farkına bile varmadım diyebilirim.

Kızımız Beatrice fedakarlık topluluğunda yaşıyor. Tabiki her topluluğun kendine göre kuralları var. Fedakarlık topluluğu bencilliği kabullenmiyor. Zenginlik ve lüks onlara göre değil. Yılın belli bir döneminde 16 yaşına gelmiş bütün çocuklar hangi tolulukta yaşayacaklarını seçiyorlar. Ama sadece seçmekle kalmıyor, seçitiğiniz topluluğunda sınavlarına tabi tutuluyorsunuz. Eğer sınavlarda başarılı olursanız topluluğa dahil oluyorsunuz. Başarısız olursanız topluluksuz kalırsınız ki buda iyi bir şey değil. 

Topluluğunuzu seçmeden öncede bir simülasyona giriyorsunuz ama bu seçiminizi etkilemiyor sadece eğilimlerinizi görüyorsunuz. Beatrice sınava girdi ve Uyumsuz olduğu ortaya çıktı. Ama sınavı yapan kişi bunu hemen örtbas etti(Nedenini kitabı okuyunca anlarsınız). Beatrice seçim gününde tüm ikilemlerine rağmen kararını verip Cesurluk topluluğunu seçiyor ve zorlu sınavları başlıyor. Dövüş eğitimi, silah eğitimi alıyorlar ve bunun sonunda ilk aşama sınavına giriyorlar. Beatrice yeni topluluğuna katılınca ismini değiştiriyor ve Tris adını alıyor. Burda bir eğitmeni var adı Dört (adının neden dört olduğunu kitabın sonunda öğreniyoruz).  Tris'i sürekli olarak kolluyor. 

Ah Dört ahh tam benliksin yavrum keşke azıcık daha büyük olaydın.
 
Tris üç aşamadan  geçmek zorunda ilk aşama dövüş sınavıydı, ikincisi korku simülasyonu burda korkularınızla yüzleşiyorsunuz. Tris burdada uyumsuz olduğunu belli ediyor ama iyiki sınavı yapan Dört. En son sınavda yine korku simülasyonu ama bu daha uzun ne kadar korkunuz varsa hepsiyle yüzleşmeniz gerekiyor. 

Topluluklar arasında anlaşmazlıklar var özellikle Bilgelik topluluğu çok problem çıkartıyor. Hükümet Fedakarlık topluluğundan seçilmiş yetkililerce yönetiliyor ve bu durumdan rahatsızlar. Kitabın sonunda yapacaklarını yaptılar hemde Cesurluk topluluğunu kullanarak. Tris ve Dört arasında bir aşk filizlendi çok şekerlerdi. 

Genel olarak kitap harikaydı. Kayboldum içinde ya böyle güzel bir kitap inanamıyorum yazar çok güzel kurgulamış kitabı temposu hiç düşmedi. Sonun da olanlara çok üzüldüm. Kitap 500  sayfa ama inanın bana yetmedi 1000 küsür sayfa olsaydı yine yetmezdi gibime geliyor. Doyamadım kitaba. Umarım Artemis devamını hemen yayınlarda ingilizce okumak zorunda kalmam. Kitap biraz pahalıydı ama verdiğim paraya fazlasıyla değdi doğrusu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...