Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

5 Ekim 2012 Cuma

Kara Tutku - Christine Feehan

 "Feehan, Karpatyalı vampirleri canlı ve tutkulu bir şekilde anlatırken, ne kadar hünerli olduğunu anlatıyor."
-Publishers Weekly-

"Tatmin edici bir macera ve romantizm... Aşk ve tehlikenin çekici kombinasyonu, Feehanın son kitabında yer alıyor."
-Booklist-

Yedi yıl önce Doktor Shea O Halloran, o güne kadar şahit olmadığı tüyler ürpertici bir acıyla kıvrandı. Adeta işkenceye maruz kalmıştı. En sonunda ızdırabı sona ermiş ama bu deneyimi asla unutmamıştı.

Shea bütün ömrünü onu yavaşça öldüren, nadir görülen genetik kan hastalığına çare bulmaya adamıştır. İki adam ona yaklaşıp kendisini vampirlikle suçladığında Sheanın bazı soruları yanıtlanmaya başlar.

Hayatı pahasına kaçar ve açıklayamadığı bir histen dolayı, Romanyaya gider. Kadim olanlardan Jacques Dubrinsky bu hissi açıklayabilecek yegane kişidir. Yedi yıl önce, birkaç insan ve Karpatyalı bir hain tarafından kaçırılan, işkence gören ve diri diri gömülen Jacques. Yıllar boyu çektiği acılar ve duyduğu açlık yüzünden Jacques deliliğin eşiğindedir. Gücünden geriye kalan son kırıntılarla, Sheayı gömüldüğü yere getirmeyi başarır. Ancak Shea, onun şifası mı yoksa avı mı olacaktır?

Çok şükür kitabı bitirebildim. Çok sıkıldım elimden fırlatıp atacaktım nerdeyse. Kendini sürekli tekrar eden bir kitap. Kitabın yarısı Shea'nın dengesiz tavırlarıyla geçti diyebilirim. 

Kitap Jacques'in işkencesiyle başlıyor, sadist vampir avcıları işkence ediyorlar ve tabuta koyup gömüyorlar. Jacques zihin yoluyla ruh eşi Shea'yı buluyor ve ondan yardım  istiyor. Shea başarılı bir cerrah, Jacques'i zihninde hissetmeye başladığında önce inanmıyor ama yedi yıl sonra vampir avcıları peşine düşünce bir şekilde inanmaya başlıyor. 

Sonra babasının toprakları olan Karpatya bölgesine gidiyor, kendisi aslında yarı Karpatyalı ama bunu bilmiyor ve bir kan hastalığı olduğunu düşünüyor bu yüzden bir tedavi bulmaya çalışıyor. Karpatya'ya gidince güçlü bir çekim hissediyor ve Jacques'i buluyor başta inanamıyor yedi yıl bir insan bu şekilde kalamaz. Sonra anlamaya başlıyor. Ama içinde ona büyük bir yardım etme isteği var ve buna karşı koyamıyor. Yardımını ediyor ama bu sırada Jacques kan değişimi yaparak Shea'yı tam bir karpatyalıya dönüştürüyor. 

Kitabın bu kısımları gerçekten can sıkıcıydı Jacques'in aklı biraz daha başına gelmeye başlayınca zihin yoluyla Shea ile konuşmaya başladı. Ona ruh eşi olduğunu işte yanından ayrılamayacağını, onun  yeniden hissettirdiğini. 

Onsuz delirip vampire dönüşeceğini, herkes için tehlikeli bir yaratık olacağını söyleyip durdu. Kız başta kabul etmedi, sonra seni bırakmayacağım dedi. Sonra ben böyle yaşayamam dedi. Sonra tekrar seni bırakmayacağım dedi. 

Adam sürekli sen benim ruh eşimsin dedi, kadın tekrar böyle yaşayamam dedi vb. vb. vb. arkadaşlar kitabın yarısı böyele geçiyor gelde isyan etme. Ben bu seriyi sevmiyorum arkadaşlar biliyorum müdavimi çok ama beni sıkıyor. İnsan neden aynı şeyleri sürekli yazarki 200 sayfa boyunca ya. Kitabın sonunda dengesizlikleri düzeldi. Jacques kendisine işkence edenlerden intikamını aldı. Onu ispiyonlayan hainin Shea'nın babası olduğu ortaya çıktı oda hakettiğini buldu. 

Gregori'nin kitabının neden merakla beklendiğini anladım arkadaşlar. Oda ruh eşini buldu ama henüz ufacık bir cenin. Michail ve Raven'in kızları olacak ve bu küçük canlıda Gregori'nin ruh eşi. Bakalım çevirisi kötü denen bir kitap Kara Büyü ama arkadaşlarıma söz verdiğim için sırayla okuyorum. Yakında Kara Altın'ın yorumunuda okuyabilirsiniz.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...