Ask.fm Fallow Me on Bloglovin Goodreads Join Us on Facebook Google Plus Instagram Youtube

menü

30 Eylül 2012 Pazar

Cadı Avı - Devin O'Branagan

Leigh, bir Hawthorne olan Craig ile evlendiğinde bu ailenin büyük bir sırrı olduğunu biliyordu; ancak kocasına güvendi ve hiç soru sormadı. Oğlu hayaller görmeye, kızı da tuhaf beceriler geliştirmeye başladığında bile. Leighin kayınpederi ile kayınbiraderi trajik bir şekilde hayatlarını kaybedince tüm aile kendilerini Hawthorne malikanesinde… ve korkunç bir cadı avının ortasında bulur. Hawthorne ailesinin tüm geçmişiyle yüzleşince Leighin tüm dünyası başına yıkılır. Üstelik şimdi, çıldırmış bir vaiz ve onun başlattığı cadı avı sebebiyle herkesin hayatı tehlikededir. Aksiyon, aşk, büyü ve tarihle yoğurulmuş bu hikaye ile Devin OBranagan, okuru zamanda yolculuğa çıkarıyor ve ünlü Salem cadı davalarına kadar götürüyor. Cadı Avı, her şeyin sonu gelmiş gibi görünen en zor zamanlarda bile bir çıkış yolunun mutlaka olması gerektiğini hatırlatıyor.

Kitabı çok beğendim. Nasıl bittiğini dahi anlamadım hatta biraz daha devam etseydi şimdi ne olcak şundan sonra ne olabirdi derken buldum kendimi. Acayip sinirlendiğim yerlerde oldu hatta BAĞNAZ vaizi öldüresim geldi o derece sinir etti beni şizofren adam. 

Kitabımız Howthorne ailesinin günümüz fertlerinin hikayesiyle başlıyor bölüm bölüm geçmişe gidip ilk fertlerin başına gelenleri okuyoruz. Yani bir bölüm şimdiki zaman bir bölümde geçmiş sonunda yazar geçmişle şimdiki zamanı tam yerinde birleştirmiş. Hawthorne ailesi bayağı kalabalık, isimleri sizde benim gibi bu kimdi diye karıştırabilirsiniz bunun için bize kolaylık olsun diye sanırım kitabın ilk sayfasına bir soyağacı koymuşlar ben sürekli bakmak durumunda kaldım.

Konumuzdan biraz bahsedeyim; kitap bir uçak kazasıyla başlıyor uçakta bir vaiz var BAĞNAZ'ın teki (bağnaz insanlardan çok tiksiniyorum) neyse efendim ateşten korkuyor bu birde din adamı olacak ateşi görünce başlıyor isyana karısıyla çocuğu ölecek gözü görmüyor bir şeyi sonra Hawthorne ailesinin 2 ferdi cadı güçlerini kullanarak alevleri biraz olsun geri itiyolar insanlar kurtuluyor fakat vaiz bu durumu görüyor ve şeytan işi bunlar deyip aileye karşı cadı avı başlatıyor. 

Çok çirkin bişeydi Salem'deki cadı avı anlatılmış kitapta tabi Hawthorne ailesi üzeinden ama o zamanda binlerce, yüzbinlerce insan cadı yaftasıyla idam edilmiş. Burdada bir bağnaz yüzünden masum bir çok insan öldü (çocuk, yaşlı, genç) insanları galeyana getirdi falan. Çok sürükleyici bir kitap arkadaşlar içinde kaybolabilirsiniz. Yazar geçeklikle Fantastik-Bilimkurguyu çok güzel harmanlamış. Kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorum. İyiki dayanamayıp almışım verdiğim paraya değdi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...